برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین ردیابی خطوط منحنی و شکسته با نقطه گزاری برای تقویت توجه و تمرکز کودک پیش دبستانی

یکی از تمرین‌های مفید برای تقویت توجه و تمرکز کودکان پیش دبستانی، تمرین ردیابی خطوط منحنی و شکسته با نقطه گزاری است. این تمرین نیاز به دقت بالا و تمرکز در حفظ ردیابی مسیر دارد و به تقویت توانایی‌های شناختی مثل تحلیل بصری، هماهنگی دیداری و تمرکز کمک می‌کند. با وب سایت مام پلاس همراه باشید و بعد از دیدن ویدیو این تمرین راهم به کودکتان اموزش دهید تاانجام دهد.

یکی از تمرین‌های مفید برای تقویت توجه و تمرکز کودکان پیش‌دبستانی، ردیابی خطوط منحنی و شکسته با نقطه گزاری است. این تمرین در واقع یکی از شاخه‌های تمرینات چشمی محسوب می‌شود که به تقویت نیروی تمرکزی چشم، حرکت چشم و توانایی ردیابی کمک می‌کند.

ردیابی دیداری را در مام پلاس ببینید

طریقه انجام این تمرین به شرح زیر است:

  • 1. ابتدا روی یک دیوار سیاه یا یک تخته سیاه نقاط سفید و یک خط بکشید.

  • نقاط سفید را به طور یکسان بکشید  و خط را شکسته‌ و  غیرمنظم بکشید. اگر امکان دارد،  خطوط را کاملا تمیز و خوب بکشید تا شکل بهتری برای کودک قابل مشاهده باشد.

  • 2. کودک را در فاصله‌ای مناسب از تخته سیاه قرار دهید و او را به شکل توجه کامل به نقاط سفید و خط تشویق کنید.

  • 3. حال شروع به جلب توجه کودک به نقطه‌ای خاص کنید. مثلاً، یکی از نقاط را نشان دهید و از کودک بخواهید چشمش را به آن نقطه هدایت کند یا طول خط را تا آن نقطه ردیابی کند.

  • 4. پس از مدتی، نقطه یا خط را به نقطه یا خط دیگر تغییر دهید و همین مراحل را تکرار کنید.

  • 5. به مرور زمان، اگر کودک به خوبی توجه و ردیابی کند، سطوح دشوارتری را اضافه کنید. مثلاً، نقاط را به سرعت تغییر دهید یا خط را ترکیبی از منحنی و شکسته بکشید.

توصیه می‌شود که این تمرین را به طور منظم و با روال یکسان انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را در تقویت تمرکز و توجه کودک ببینید. همچنین، در هر زمان که کودک احساس خستگی یا عدم تمرکز می‌کند، به او استراحت کوتاهی دهید و سپس تمرین را ادامه دهید.

 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود